Firemní stránka na Instagramu

Všeobecně platí, že sociální síť Instagram vzbuzuje emoce a ne malé. I to je důvod, proč jsou na Instagramu nejúspěšnější obory #fitness, #fashion nebo třeba #food. Samotná síť prošla vývojem a práce s ní, není již jen o postování fotek. Přes tuto sociální síť lze posilovat Vaši značku i prodávat. Oproti Facebooku je zde méně aktivních uživatelů v České republice, ale i s číslem 2,8 milionů aktivních uživatelů jde dobře pracovat a těžit z toho. Upřímně věřím, že tato čísla porostou. Dost často se setkávám s profily na Instagramu, které se chovají jako firemní stránka ale firemní stránkou nejsou. Tuto skutečnost lze vyřešit aktivací firemní stránky v nastavení účtu. A proč tento krok uskutečnit? Protože následně bude možné pracovat se statistikami, plánovat příspěvky, využívat placenou propagaci, sdílet odkazy ve Stories (to je možné pouze u účtů s více jak 10 000 followerů) a nebo tvořit prodejní příspěvky. Jako další důležitý krok vnímám, je atraktivnost bio v horní části profilu. Nově do něj lze vkládat i odkazy. Doporučuji si s textem a emoji pohrát, tak aby byl zajímavý, jasný a poutavý. Musí být hned jasné, o jaký produkt nebo službu se jedná. Při tvorbě nové firemní stránky je vhodné nastavit jednotný styl pro vzhled příspěvků a použitých filtrů. V komunikace je jednotný styl základem. 

Hashtagy jsou na Instagramu dost zásadní nástroj pro objevování – tamní vyhledávače totiž umí vyhledávat pouze v hashtazích, z toho vyplývá, že používání hashtagů u příspěvků je nutnost. Ale opatrně, některé analýzy říkají, že vhodné maximum je do osmi hashtagů, ideální počet je kolem čtyř hashtagů. Hashtagy uživatelé používají tak, že u zajímavého příspěvku si přes zvolené hashtagy pokouší dohledat další podobné příspěvky. Stejně tak lze hledat příspěvky přes hashtagy přímo ve vyhledávání, kde funguje našeptávač. V tomto případě se zobrazují čísla k jednotlivým hashtagům (nejedná se o počty z celkového množství příspěvků na Instagramu ale pouze z určitého omezeného vzorku). Vyhledávač si navíc pamatuje několik posledních hashtagů, které uživatel hledal. 

Nedělejte obvyklou chybu, tedy že každé slovo z popisu příspěvku proměníte v hashtag. Zjistěte si, které jsou nyní nejpoužívanější, ale dejte pozor na to aby příspěvek odpovídal vyvolanému očekávání, protože jedině tak začnou uživatelé stránku sledovat. 

Nejvíce užívané hashtagy najdete například v www.top-hashtags.com/instagram nebo www.tagsforlikes.com, které Vám poskytnou seznamy hashtagů i tématicky rozřazené, které můžete využít pro Váš příspěvek. Provádějte i kontrolu hashtagů, které máte v plánu používat. Stejně jako na Twitteru, i zde platí že nemá smysl vymýšlet nové hashtagy. Jedině pokud (což je nejčastější případ) pořádáte konferenci nebo chcete rozjet kampaň, kterou bude právě ten Váš originální hashtag doprovázet. Reakce na příspěvky s hashtagy je výrazně vyšší. 

Zajišťuji vyhotovení firemní stránky včetně správného nastavení. Tvořím obsah a textace pro příspěvky a firemní stránky. Dále jsem schopný zpracovat analýzu vhodných klíčových slov, propagaci, analýzu, nastavit tu správnou komunikaci a nebo zajisti kompletní správu firemní stránky. 

Na čem nejčastěji pracuji?

30%
TVORBA A NASTAVENÍ
50%
PROPAGACE
20%
SPRÁVA STRÁNEK