Webové stránky na WordPressu

Dnes je webová stránka již trochu v pozadí oproti profilům na sociálních sítích ale i přesto je vhodné webovou stránku mít a pracovat sní. Důležitým faktorem je textace, zabezpečení samotné webové stránky, rychlost načítání, uživatelsky přívětivé rozhraní a samotné responzivní zobrazení na ostatních přístrojích. Všechny výše uvedené základní atributy při tvorbě webové stránky dodržuji.

Nezaměřuji se na vytváření unikátních textů ale jsem schopný pomoci v základní orientaci, jak by měl text vypadat a působit.

 

Prvním krokem je objednání hostingu včetně certifikátu HTTPS, Let´s Encrypt, SSL, Certifikáty CA THINline a domény. Doporučuji služby objednat u jednoho dodavatele. Dodavatelé se liší v drobnostech ale základní zabezpečení Let´s Encrypt si některé firmy účtují a některé ho dodávají zdarma v rámci placeného hostingu. Za mě mohu doporučit cesky-hosting.cz (více informací o nabídce hostingu naleznete zde https://www.cesky-hosting.cz/webhosting/). Při vymýšlení názvu domény, doporučuji trefně a krátce použít slova (v ideálním případě klíčová slova, více informací ke klíčovému slovu naleznete zde https://cs.wikipedia.org/wiki/Kl%C3%AD%C4%8Dov%C3%A9_slovo). V ideálním případě by měl být název domény dobře zapamatovatelný a výstižný, tak aby z názvu zákazník mohl dobře usoudit, co to čeká na Vaší webové stránce.

 

V druhém kroku je vhodné se zaměřit na výběr vhodné šablony. Určité množství šablon je ke stažení zdarma a ostatní za poplatek. Zde je na zvážení, zda se Vám vyplatí a chcete investovat do koupě šablony. Každá šablona lze upravit a přizpůsobit potřebám. U šablon, které jsou ke stažení zdarma jsou individuální úpravy omezeny, ale v každém případě je lze dostat do fáze kdy odpovídají standardním zásadám.

Následně je vhodné si stanovit grafické zpracování webu, použití konkrétních barev a rozložení samotné webové stránky. Drobné grafické práce zvládám sám a pro ty rozsáhlejší jsem v kontaktu s kolegy. Kolegové vyhotovují grafické práce na profesionální úrovni, přeci jenom je to důvod vzájemné spolupráce. Podíleli se na pracích pro Škoda Auto, a. s. nebo pro liberecký hokejový tým Bílí Tygři.

Pro výběr barevného rozhraní webu doporučuji se držet použitých barev Vaší firemní identity (více informací o firemní identitě naleznete zde https://cs.wikipedia.org/wiki/Firemn%C3%AD_styl)

Samotné rozložení celého webu je další důležitou součástí procesu vyhotovení webové stránky. Je potřeba si stanovit kategorie a následnou textaci. Textace musí obsahovat klíčová slova a přidanou hodnotu pro protistranu. Rozložení webu musí být přehledné a jasné, tak abychom docílili co nejnižší míry okamžitého opuštění webu tzv. bounce rate (více informací o bounce rate naleznete zde https://miroslavpecka.cz/blog/bounce-rate/).

Posledním krokem doporučuji doladit detaily a ověřit funkčnost webové stránky na několika zařízeních a připojeních. Responzivní rozhraní na mobilních telefonech je dnes již samozřejmostí (více informací o termínu responzivní naleznete zde https://cs.wikipedia.org/wiki/Responzivn%C3%AD_web_design).

Důležitým faktorem na webové stránce je určitá výzva k akci pro protistranu. Tuto skutečnost je možné řešit kontaktním formulářem, odběrem e-mailové adresy protistrany pro zasílání novinek a tak dále. 

0
Aktivních webových stránek na WordPressu v České republice
Dovednosti na WordPressu
Vyhotovení webové stránky 100%
Vyhotovení responzivní webové stránky 100%
Zabezpečení webové stránky 90%
Optimalizace webové stránky pro vyhledávače 80%