Všeobecně platí, že sociální síť Instagram vzbuzuje emoce a ne malé. I to je důvod, proč jsou na Instagramu nejúspěšnější obory #fitness, #fashion nebo třeba #food. Samotný Instagram prošel vývojem a práce s ním již není jen o postování fotek. Přes tuto sociální síť lze posilovat Vaši značku ale i prodávat. Oproti Facebooku je zde méně aktivních uživatelů v České republice, ale i s číslem 2,8 milionů aktivních uživatelů lze pracovat. Upřímně, věřím v to že čísla dále porostou.

Dost často se setkávám s profily na Instagramu, které se chovají jako firemní stránka ale firemní stránku nemají. Tuto situaci lze vyřešit přepnutím v nastavení na již zmiňovanou firemní stránku. A proč tento krok uskutečnit? Protože následně budete moci pracovat se statistikami, plánovat příspěvky, využívat placenou reklamu, sdílet odkazy ve Stories (v tomto případě musíte mít více jak 10 000 followerů) a nebo prodejní příspěvky. Další krok který je důležitý je bio v horní části stránky. Nově lze do něj vkládat i odkazy. Doporučuji si s textem a emoji pohrát, tak aby byl zajímavý a jasný o jaký produkt nebo službu se jedná.

Při tvorbě nové firemní stránky doporučuji nastavit jednotný styl pro vzhled příspěvků. Jak pro hlavní zeď tak i pro Stories. Jednotný styl pro komunikaci je základ. 

Hashtagy jsou na Instagramu dost zásadní nástroj pro objevování – tamní vyhledávání totiž umí vyhledávat jenom v hashtazích, takže i používání hashtagů je u fotografií dost zásadní nutnost. Jakkoliv se vyplatí to nepřehánět (některé analýzy říkají že vhodné maximum hashtagů je do osmi, ale ideální jsou tři až čtyři).

Hashtagy uživatelé Instagramu použijí tak, že u zajímavé fotky si většinou přes připojené hashstagy zkusí najít další podobné fotky. Stejně tak dělají to, že si přímo hledají hashtagy – pokud si to zkusíte, tak uvidíte, že Instagram má na hashtagy našeptávač a ještě říká, kolik fotografií s tím hashtagem tam je (tohle můžete a budete používat při vkládání fotek). Je dobré vědět, že to není celkové množství fotek na Instagramu, ale je to jenom z nějakého omezeného vzorku.

V hledání si navíc klient pro Instagram pamatuje posledních několik hashtagů, které uživatel hledal, takže je snadné si tam udělat malý seznam toho co vás zajímavé a pravidelně se k němu vracet.

A protože Instagram je opravdu hodně na hashtazích postavený, měli byste se opravdu snažit k fotografiím hashtagy přidávat – samozřejmě ty relevantní. Nedělejte obvyklou chybu, se kterou se setkáte příliš často – tedy že někdo napíše popis fotky a pak každé slovo promění v hashtag.

Při snaze používat hashtagy nezapomeňte, že je dobré si předem zjistit jaké hashtagy jsou nejpoužívanější – můžete toho využít, protože je zde šance, že se vám podaří na fotku přilákat uživatele, kteří je budou hledat. Dejte si pozor, aby ale fotka odpovídala vyvolanému očekávání, protože jedině tak uživatelé případně účet začnou sledovat.

Nejvíce užívané hashtagy pro Instagram najdete například v top-hashtags.com/instagram (odtamtud pocházejí výše uvedené) či www.websta.me.

Pro české prostředí je zde stále www.obrazeni.cz, ale možnosti žebříčku jsou tam dost omezené (ale lepší než nic). Užitečné může ale být i www.tagsforlikes.com, které na to jde přímo tak, že vám dá posloupnost hashtagů, kterou byste „měli“ přidat k fotografií. A má je tříděné i tematicky.

Kontrola používání hashtagů je samozřejmě tou první zásadní věcí, kterou byste měli udělat, než se nějaký rozhodnete používat. Stejně jako na Twitteru i tady platí, že nemá smysl vymýšlet hashtagy nové. Jedině pokud (což je nejčastější případ) pořádáte konferenci nebo (další častý případ) chcete rozjet nějakou kampaň, kterou právě ten váš originální hashtag bude doprovázet.

Reakce na fotografie s hashtagy je výrazně jiná (vyšší), než na obrázky bez hashtagů. Revoluce se nekoná, ale to určitě můžete ovlivnit hlavně tím o jaké obrázky půjde.

Zajišťuji vyhotovení firemní stránky včetně nastavení. V případě potřeby dokáži přepnout soukromý účet na firemní stránku, vytvořím biografii firemní stránky, tvorbu textu, nastavení komunikace a parametrů, analýza vhodných klíčových slov a hashtagů, plánování příspěvků. Upřednostňuji kompletní správu firemní stránky. Dále vytvářím marketingové kampaně cílené na prodej, sleduji vývoj stránky a interakce na příspěvky, propaguji stránku placenou i neplacenou formou.

0
Aktivních uživatelů v České republice
Dovednosti na Instagramu
Vytvoření firemní stránky na Instagramu 100%
Kompletní správa firemní stránky 90%
Tvorba reklamních kampaní 80%