PPC

Ukažte se zákazníkům ve správnou chvíli. PPC (více o způsobu fungování naleznete zde https://robertnemec.com/umime/ppc-reklama/ppc-jak-na-to/) Google AdWords funguje ve vyhledávači Google. Zaplatíte, jen když na reklamu potenciální nakupující kliknou a navštíví váš web či vám zavolají. Registrace do Google AdWords je zdarma.

Pomocí Google AdWords je možné přilákat více zákazníků, zvýšit on-line prodeje a nebo přimět zákazníky Vám zavolat. Důležité je si stanovit koho chci oslovit, kde ho chci oslovit a jakým způsobem ho chci oslovit.

Výhody PPC: 1) Google AdWords umožňuje přesné cílení

Ve vyhledávání i v obsahu lze přesně cílit na slova či publikum, které vás zajímá. Ve vyhledávání můžete cílit např. na lidi, kteří zadali frázi “luxusní košile”. V obsahu zase na ženy kolem 20 let, které zajímá móda. Přesné cílení zvyšuje pravděpodobnost, že lidé reklamu prokliknou a na vašem webu udělají to, co chcete – třeba nakoupí, nebo se zaregistrují k odběru emailů.

Výhoda PPC oproti necílené reklamě je obrovská: banner, který se zobrazuje všem lidem, proklikne pouze málokdo, protože ho inzerovaná věc v tu chvíli nezajímá. Ukazujete-li vaši reklamu lidem, kteří dané téma přímo hledají, nebo si prohlíží stránku s podobným tématem, šance na proklik i na konverzi se rapidně zvyšuje. Díky PPC dáváte lidem to, co chtějí ve chvíli, kdy to chtějí.

2)            V PPC systémech můžete definovat, o jakou pozici máte zájem – zda chcete být mezi prvními pozicemi nebo vám stačí nižší příčky. Výhodou je, že o pozici většinou nerozhoduje pouze cena, ale také kvalita. S kvalitní PPC reklamou tedy můžete inzerovat mezi prvními, i když máte rozpočet menší než vaše konkurence (AdWords i Sklik vyhodnocují kvalitu reklamy podle shody klíčového slova, textu reklamy, cílové stránky a mnoha dalších faktorů – přečtěte si o skóre kvality v AdWords).

3) Reklamu nastavíte během několika minut až hodin a systémy ji většinou schvalují do druhého dne – často i dříve. Chcete-li začít inzerovat hned, PPC reklama vám to umožní. Potřebujete reklamu okamžitě vypnout? S PPC je ukončení inzerce otázka několika sekund.

4) Kampaně můžete okamžitě a odkudkoli upravovat. Stačí se přihlásit do systému a provést změny nastavení. Úprava podle náročnosti a detailnosti trvá v řádu minut (až hodin). Kampaně můžete také pozastavit a upravit podle toho, jak potřebujete, a potom znovu spustit.

5) V PPC systémech nikdy není „vyprodáno“. Zaplatíte-li víc, než inzerent na dané pozici (s výjimkou nižšího CTR, více o CTR naleznete zde https://cs.wikipedia.org/wiki/M%C3%ADra_prokliku), máte dané místo „jisté“. Samozřejmě jenom do doby, než se vás někdo nerozhodne přeplatit. První pozice vám může také zajistit dostatečně kvalitní reklama – díky ní se můžete dostat na lepší pozice i tehdy, když za proklik nabízíte menší částku než vaše konkurence.

6) PPC systémy nabízí detailní a přehledné statistiky. Díky nim se dozvíte veškeré podrobnosti o svých kampaních, reklamních sestavách, klíčových slovech a inzerátech. Na základě dat můžete provádět podložená rozhodnutí o tom, které reklamy vypnete, které ponecháte, zda přidáte nová klíčová slova či změníte demografické cílení. Veškerá data jsou dostupná se zpožděním pouhých několika hodin – svá rozhodnutí tedy můžete provádět v reálném čase podle aktuálního výkonu kampaní.

 

Výhody PPC oproti SEO: 1)  Optimalizace pro vyhledávače (SEO, více informací naleznete zde https://cs.wikipedia.org/wiki/Optimalizace_pro_vyhled%C3%A1va%C4%8De) je dlouhodobý proces a výsledky se dostaví v řádech týdnů až měsíců. PPC kampaně můžete spustit okamžitě. Když se právě teď rozhodnete, že spustíte reklamu na Googlu na slovo “luxusní košile”, za několik hodin ji tam máte. Optimalizace pro vyhledávače stojí desetitisíce až statisíce korun. PPC kampaně můžete zahájit se stovkami korun a vydělat na nich při těchto nákladech desetitisíce.

 

Nevýhody PPC: 1) PPC jsou ve svých principech velice jednoduché. Naopak jejich skutečně efektivní řízení je složité. To je důvodem, proč si služby digitálních agentur najímají i největší internetové obchody či mediální agentury.

2) Na první pohled je zřejmé, že za každý proklik musíte zaplatit. Na rozdíl od přímé návštěvnosti či návštěvnosti z přirozených výsledků vyhledávání je návštěvnost z PPC reklamy vždy placená. Při správném vyhodnocování efektivity to však není překážka: stačí udržovat adekvátní cenu za konverzi a PPC reklama se vám vždy vyplatí.

3) Protože uživatel přijde poprvé přes non-brand (klíčová slova nesouvisející s vaší značkou). Při návštěvě si ale značku zapamatuje a podruhé již do vyhledávače značku vyťuká přímo. Máte-li na váš brand spuštěny reklamy, uživatel na ni klikne a nakoupí. PPC systém přitom defaultně zaznamená poslední slovo, přes které uživatel přišel – tedy brand.

Proto je důležité sledovat celek chování PPC reklamy, nebo dokonce celé kampaně (tedy i jiných kanálů než PPC). Uživatel totiž mohl poprvé přijít přes PPC, ale poslední přístup před konverzí byl např. z přirozeného vyhledávání nebo z directu.

Kdybychom vypnuli nějaké non-brand slovo, mohli bychom vypnout nějaké slovo, které je na pipeline (trase, kudy zákazníci prochází, než nakoupí). Můžeme to samozřejmě zkoumat detailně, ale znamenalo by to analyzovat podrobně atribuci.

V AdWords se můžete podívat, přes jaké výrazy člověk přistoupil na Nástroje a analýza -> Počet konverzí -> Cesty vyhledávání -> Nejčastější trasy.

Nejčastější forma kampaně v Google AdWords je vyhledávací a obsahová. Tyto formy považuji za základní. K tomu je možné vyhotovit kampaň v Nákupech (vhodné pro středně velké e-shopy).

Výsledky z vyhledávací kampaně v Google AdWords se objevují přímo ve vyhledávači dle zadaných klíčových slov a jejich shod. Výsledky v obsahové části kampaně jsou rozmístěny na celém internetu, včetně vyhledávače Google, partnerských sítích Google a nebo třeba v aplikacích.

 

Textace byla z velké části použita z www.robertnemec.com

Vytvářím reklamní sady cílené na prodej, analyzuji vhodná klíčová slova, sleduji vývoj reklamní sad a parametrů jako jsou prokliky, CTR, CPC, následně reklamní sady vyhodnocuji a navrhuji
doporučení.

Nejčastěji reklamní kampaně cílím na vyhledávání na internetu, obsahovou část na internetu, nákupy a nebo na YouTube.

 

 

Sklik.cz

 

Ukažte se zákazníkům ve správnou chvíli. PPC (více o způsobu fungování naleznete zde https://www.sklik.cz/) Sklik.cz funguje na stejném principu jako Google AdWords ale namísto toho se výsledky zobrazují ve vyhledávači Seznam.cz a jejich partnerských sítí. Zaplatíte, jen když na reklamu potenciální nakupující kliknou nebo navštíví váš web. Registrace do Sklik.cz je zdarma.

Pomocí Sklik.cz je možné přilákat více zákazníků, zvýšit on-line prodeje a nebo přimět zákazníky vám zavolat. Důležité je si stanovit koho chci oslovit, kde ho chci oslovit a jakým způsobem ho chci oslovit. 

Dovednosti v PPC
Vytvoření firemního účtu 100%
Reklamní kampaň ve vyhledávači 90%
Reklamní kampaň v obsahové části internetu 90%
Analýza vhodných klíčových slov 70%
Certifikace od Google 50%