Dříve bylo nezbytné mít vlastní webové stránky pro propagaci firmy, služeb a nebo zboží. Dnes si troufám říci že je nutné mít firemní profil na sociální síti Facebook. Osobně znám případy fungujících firem, které nemají webové stránky a odkazují pouze na firemní stránku na Facebooku a fungují skvěle. A proč? Dnes je v České republice přes 4 milióny aktivních uživatelů na Facebooku a potenciál stále graduje. Pokud máte omezené prostředky na začátku podnikání věnujte se nejprve firemní stránce na Facebooku a následně si nechte vyhotovit web. Protože firemní stránka na Facebooku bez propagace je zdarma a pro potřeby propagace poslouží skvěle.

Pokud již firemní stránku máte vytvořenou ujistěte se, že pracujete s Business Managerem. Business Manager je nástroj pro administraci Vaší stránky. Tuto možnost doporučuji ve všech případech, tzn. i v případě základního využívání firemní stránky bez větších akcí. A navíc, je to také podmínka pro používání Facebook dynamického remarketinguFacebook kampaň nazývá Prodej z katalogů. Více o remarketingu se dozvíte zde https://cs.wikipedia.org/wiki/Remarketing

Takže, k čemu je Business Manager dobrý? Především k již zmiňovanému remarketingu. Je to jediná možnost jak nahrát XML feed. Pokud potřebujete mít přístup ze svého osobního profilu k několika reklamním účtům nebo firemním stránkám. Pokud chcete, aby k jednomu reklamnímu účtu nebo firemní stránce mělo přístup více lidí. Pokud spolupracujete s agenturou, která se Vám o Facebook reklamy, kampaně nebo firemní stránky stará. Pokud chcete mezi více reklamními účty sdílet jeden Facebook pixel (více o Facebook pixelu zde https://blog.eshop-rychle.cz/co-je-vlastne-ten-facebook-pixel-jak-ho-zalozit/) Následně Vám Business Manager skvěle poslouží k přehledu spuštěných propagacích a jejich výsledků.

Doporučuji mít v nastavení firemní stránky alespoň dva správce. Je to z toho důvodu, když někdo napadne Vaši stránku tak aby jste nepřišli o přístup a druhý správce mohl se stránkou a nastavením dále pracovat.

Firemní stránka na Facebooku je něco, co je potřeba plnit, aktualizovat a udržovat v pravidelné aktivitě. Pokud Vaše firma prodává služby nebo výrobky, kvalitní obrázky doprovázené kratším textem, který zaujme, tvoří velmi úspěšné Facebookové příspěvky. Vsaďte na jednoduchost a zajímavost. K tvorbě vlastního obsahu z Vaší oblasti podnikání můžete přidat sdílení odkazů, zajímavých článků a dalšího materiálu, který souvisí s Vaším podnikáním. K sdílenému obsahu vždy vložte alespoň jeden nebo dva řádky vlastního textu, ze kterého bude jasné proč obsah sdílíte. Nejčastější formou sdíleného obsahu je obrázek, následují odkazy a statusy. Fotografie nebo obrázky stále více podněcují nejvíce k akci. 

Nejlepší čas pro publikování na Facebooku je různý. Doporučuji pracovat s přehledy stránky a stanovení si ideální doby s postupným testováním.

S touto sociální sítí pracuji v plném rozsahu, tedy od vyhotovení firemní stránky až po její měsíční správu. V rámci správy tvořím příspěvky v poměru 80/20, tedy převážně z oboru a zajímavé texty a v poslední části prodejní příspěvky. Nastavím nebo zkontroluji firemní stránku a její napojení na Business Manager. A na závěr tvořím placené reklamní kampaně v Business Manageru převážně pro šíření podvědomí a sběr více fanoušků. Ale možností je daleko více. 

0
aktivních uživatelů v Česku
Dovednosti na Facebooku
Vyhotovení firemní stránky včetně Business Managera 100%
Kompletní správa firemní stránky 90%
Tvorba reklamních kampaní 80%
0
Čechů zde tráví čas každý den